Thursday, October 30, 2008

מכתבים משנה תשס"ח

יום רביעי ז' מר חשון
יש בעיה רצינית בגישה של אלו שמנסים לקרב אחים לה' דרך עובדות, כגון : תראו מה קורה בעולם, רעידת אדמה, כך וכך נבחר לנשיא אמריקה והוא אויב שלנו, של עם ישראל, וכד. מדוע? כי הקב"ה מראה לנו שוב ושוב שאנחנו לא מבינים כלום. רק הוא מבין למה קורים כל מני דברים ורק הוא יודע מה זה אומר באמת ומה יהיה. נכון שבכללי אנחנו יודעים שכשקורים אסונות בעולם זה סימן מהקב"ה להתעורר ולעשות תשובה אבל זה כללי. זה לא ספציפי. הקב"ה רוצה שנבין שרק אמונה פשוטה ותמימה תביא אותנו לתכלית שלנו ולתיקון הספופי שלנו - כל אחד והתיקון שלו. הרי כל הזמן יש דברים בעולם, אסונות ומחלות משונות ונוראיות למרות שהעולם הולך ונחרב לאט לאט גם על פי המדענים, ימ"ש אבל זה בדיוק הענין. אם נבסס את האמונה בקב"ה על עובדות בשטח, על מה שקורה בעולם, לא נצליח לקרב אנשים ולא את עצמינו וזו סכנה גדולה. כי תמיד לסטרא אחרא יהיה תשובה לכל דבר שנגיד. ולכן, מה שנשאר לנו זה רק לבטוח בקב"ה בגלל שזה האמת ולא בגלל שקורים דברים בעולם שמוכיחים את הנבואות וכו כי באמת אנחנו כאלה קטנים ולא יודעים שום דבר. יש לנו רק את התורה להישען עליו ואת האמונה שטמונה בנו עמוק עמוק עוד לפני שאנחנו נולדים להורינו.

יום חמישי א מר חשון
קראתי שרב שטרן מברסלב כתב בחודש הזה שזה חודש יפה לבואו של משיח צדקינו מכיוון שכתוב שהוא יבוא בהיסח הדעת והרי דווקא מכיוון שלא היו מצפים שהוא יגיע בחשון (היו מצפים לתשרי או ניסן או אב וכד') וכמובן אני מוסיפה לזה שזה מוצאי שביעית בכל זאת... בקיצור, אין לנו מושג מתי משיח יבוא. אבל עכשיו, דווקא כשיש כל כך הרבה קשיי פרנסה והיצר הרע בוער בנו חזק מתמיד כי הוא יודע שהוא על סף מוות, דווקא עכשיו צריך להתחזק בביטחון ולעבוד על כל המידות שלנו. עכשיו עם כאלה צרות כמו פרנסה צריך לעבוד על מידת הכעס, שהוא חילול גדול מאוד, וכשאין אוכל צריך לעבוד על מידת הביטחון, ומכיוון שאנחנו כל כך לחוצים ועצבניים צריך להזהר מאוד שלא נדבר לשון הרע מתוך כעס על אנשים אחרים שהרי סובלים בדיוק כמונו ואלי לא מתנהגים כל כך יפה אלינו. כולנו נשתדל עכשיו להזהר מהמכשולים האלו ונבוא על השכר בימות המשיח, בע"ה
יום ששי כה תשרי
ראיתם את התקשור האחרון שהיה לי עם בנימין? הרי הזכרתי לו שדניאל אמר לאביו שאדום תיחרב השנה, תשס"ח (פרק 50 ב באתר של דניאל) והנה חלק מהתקשור האחרון שהיה לי עם בנימין בנושא הזה

.אני: האם אתם עדיין אומרים שזו השנה האחרונה של העולם כפי שאנחנו מכירים אותו?

בנימין: לפי כל הסימנים ולפי כל מה שאני יודע ככה זה נראה – שזהו הסוף. תשס"ח. אבל זה עוד לא משיח. זה לפני המשיח. ואל תשכחו שהשנה יכולה להימשך עד הושענה רבה.

שאלה: דניאל אמר בפירוש שהשנה הזאת אדום תיחרב.

בנימין: ככה זה נראה.

שאלה: כשאתה אומר "נראה" זה מבלבל אותי. חשבתי שאתם מקבלים מסרים ישירים.

בנימין: אני לא נביא. אנחנו מקבלים מסרים אבל זה לא אומר שהם תמיד מדוייקים. למרות שהרבה מהם כן היו מדוייקים. הזמן אצלנו זה דבר לא לגמרי מדוייק אבל זה מכיוון שהקב"ה מנהיג ומחליט. והוא יכול להאריך או לקצר את הזמן לפי רצונו. באמת, אבל, העולם עומד להשתנות בצורה כזאת שזה הולך להפוך לעולם כל כך שונה ממה שהוא היום. וכל תלמיד בית ספר יכול לראות את זה.

בכל מקרה, כל כך קיוויתי שעולם השקר ייפול עד הושענה רבה ששכחתי דבר חשוב: הרי אחרי ביאת המשיח כבר לא נוכל לעשות מצוות ולקרב אנשים וכו. אבל הנה, הקב"ה נותן לנו עוד זמן אז בואו ננצל את זה אחיי ואחיותיי





יום ראשון, כ' שבט
הבנתי משהו חשוב הבוקר. בנוגע ליהודים שאינם נכנסים לקטגוריה של "תינוק שנשבה" (כלומר שאינם יודעים על הקב"ה ועל התורה והלכות וכו), שבכללי, כל אדם שאינו מוטרד כל הזמן ודואג שהוא יענש על חטאיו, שעושה מה שהוא מחליט שזוהי הדרך של ה', לא משנה מה הרבנים הקדושים, הצדיקים של כל הדורות לימדו אותנו דרך הפה או דרך הספרים הקדושים, האנשים האלו, בניגוד למה שהם משכנעים את עצמם ואחרים, אינם מאמינים בקב"ה. כי מי שבאמת מאמין בקב"ה יודע שזהו מלך של כל העולם ושהוא רואה כל מעשה שאנו עושים וכל מחשבה שאנו חושבים, והוא מתחשב, לטוב ולרע על כל מעשה ומחשבה. וכמו שאנו מקבלים שכר על המצוות שאנו מקיימים אנו גם נענש על כל עבירה שעשינו. כשאדם עושה עברה בחשאי, אולי אנשים לא ראו אותו אבל הקב"ה ראה אותו! אם הוא עושה מעשים טמאים ואז ממשיך להתפלל בביה"כ רגיל וממשיך להסתובב בחיים כאילו שכלום לא קרה, ואינו מפחד מתגובתו של הקב"ה, הוא לא מאמין בה'! הוא מתפלל לאיזה משהו שהוא קורא לו "ה'" אבל זה לא בורא העולם.
הוא מתפלל למשהו שלא אכפת לו אם אנחנו עושים עבירות, ושלא מגיב כלל למעשינו וגם לא לתפילותינו, אבל מי זה? זה לא בורא העולם, זה מה שבטוח. הדתיים המודרנים החליטו שהם יודעים יותר טוב מצדיקים שלמדו את כל התורה, צדיקים ענווים בלי גאווה, שרק רוצים לקיים את מצוות ה' ולעזור לעם ישראל, והם, הדתיים המודרנים האלה, שמלאים בגאווה מכוון שהם חושבים שהם יודעים יותר טוב ממשה רבינו, וכל הצדיקים שבאו אחריו ללמד את עם ישראל איך לעבוד את ה', הם פשוט הקימו לעצמם רבנים שהם נביא שקר ממש! הם יגידו לאנשים מה שהם רוצים לשמוע וה"רבנים" האלה שמחים שמתייחסים אליהם עם קצת כבוד ומכנים אותם "הרב" אבל הם בעצמם לא הולכים בדרך ה'! הם מקשיבים לנשים ששרות, מסתכלים על נשים לא צנועות, ונותנים לאנשים כל מיני "היתרים" (כולל לעצמם) שבפירוש נגד התורה! אז תסבירו לי, למי האנשים האלה מתפללים כל בוקר? זה לא לבורא העולם כי הם הולכים בלי בושה נגדו ונגד הצדיקים שלו. הם ממציאים תורה משלהם. אך זאת לא התורה של עם ישראל! מילותיי הם קשות אבל אם תקשיבו ללבכם ולא ליצר הרע תדעו שמילותיי רק אמת. אבל אין זמן לדיבורים עדינים שמרגיעים. אין זמן לחזור בתשובה "לאט לאט עם השנים". עוד כמה חודשים רובנו לא נהיה כאן אם לא נעשה תשובה אמיתית עכשיו

אין כבר תירוצים. אם יכלתם פעם לשכנע את עצמכם שהרבנים החרדים לא יודעים על מה הם מדברים כי הם רק בני אדם רגילים, אז תקשיבו לאוטיסטים. אלו אוטיסטים ופגועי מוח, שלא מקשיבים לחדשות בבוקר והשכל שלהם בקושי עובד והנשמה שלהם אומרת לנו בפירוש את כל מה שקורה בעולם ושכל מה שהרבנים הצדיקים בכל הדרות למדו אותנו זה נכון. אתם לא יכולים להגיד שזה צירוף מקרים שכולם אומרים את אותו הדבר. יש קבוצה של איזה 10 אוטיסטים ופגועי מוח שנותנים את המסרים וכולם אומרים את אותו הדבר. תסתכלו מסביבכם. הדולר נמוך מאוד, כולם מתכוננים למלחמה. עכשיו זה הזמן לחשבון נפש. תחשבו טוב ותשאלו את הלב אם מילותיי נכונים או לא. תתעוררו, עם ישראל היקרים. אני לא אוטיסטית ואני גם אוהבת אתכם. לי יש יצר הרע לא כמו האוטיסטים ובכל זאת אני אוהבת את עם ישראל וגם מי שלא דתי, מי שהכעיס אותי מי שלעג לי בעבר, את כולם.
ו' אדר ב תשס"ח
כמה רציתי כבר לכתוב אבל ב"ה כל כך עסוקים. כולם מרגישים שיש ממש התגברות של תיקונים וייסורים. אבל למדתי מגליה, דרך המסר האחרון שלה, שחייבים לשמוח מהייסורים. בכל זאת זה מבלבל. מצד אחד כואב ואם לא היה כואב זה לא היה ייסורים ומצד שני אנחנו אמורים בעצם לסבול אבל עם חיוך. לא פשוט, בכלל לא פשוט. הגעתי למסקנה שהדרך שאני אוכל להצליח בזה זה בזמן שאני סובלת, אני אבכה ואתפלל לה' שיראה לי ויזכיר לי שזה לטובתי ויתן לי כח להתמודד ואז אחרי שאותם הכאבים או ייסורים עוברים, אשמח ואגיד, "ב"ה שקבלתי את הייסורים האלה ועברתי אותם. זה צעד אחד המביא אותנו יותר קרוב לגאולה ולשלמות וכו". זכינו כשזה'
מראה לנו כל מיני הארות
יום שני ר"ח אייר
אני לא יודעת אם בכלל מישהו קורא את המכתבים האלה, גם זה משמים כמובן. אבל אכתוב למי שכן. כל כך שמחתי והתעודדתי לקרוא את פרק 82. אני כל כך לחוצה האם אזכה למשיח או לא מכיוון שאני עוד כל כך רחוקה מלהתגבר על היצר הרע והתאוות לגמרי אבל בנימין אומר שם משהו חשוב מאוד, שהכי חשוב זה שכשאנחנו נפלים אנחנו בכל זאת קמים שוב וממש משתוקקים למשיח ולסוף של עולם השקר הזה. אני רוצה להגיד משהו חשוב לכל אלה שכמוני מנסים כל כך להחזיר בתשובה את אחינו: אנשים שונאים להקשיב לנו ואמא שלי התלוננה שאני מרצה לאנשים וכוכ אבל אמרתי לה כך: אם את כמוני היית מאמינה שתוך כמה חודשים העולם הזהבא לקיצו ולא כולם יזכו לחיות בעולם הבא היפה כל כך, לא היית עושה כל מה שביכולתך לקרב אנשים? עכשיו אולי המילים מרגיזים. אבל כשיתחיל המלחמה הקשה האנשים האלה יחשבו על מה שאמרנו להם. ואולי יינצלו. ואם לא נגידג להם כלום, אח"כ הנשמות שלהם יבכו ויצעקו בקולי קולות, "למה לא ניסיתם יותר להציל אותי? אז מה אם לא הייתי מקשיב? אתם יודעים מה זה היצר הרע... למה לא התעקשתם?!" ומה נגיד להם? נבכה גם אנחנו שלא ניסינו להציל אותם. שווה לנסות

ד' מנחם אב

טוב, למי שלא שמע על החלום עם החפץ חיים, הנה הסיפור:
רב שחנה זון, ראש כולל, בגיל מבוגר מאוד, היה תלמיד של החפץ חיים חלם חלום לפני כמה שבועות. החפץ חיים בא אליו בחלום ואמר לו " הגאולה קרובה לבוא. להתכונן ולפרסם." וזה דבר שכבר המון יודעים. תבינו לבד

הכל מתחיל להתבהר לאט לאט. קשה לקלוט שאנחנו באמת כל כך קרובים לגאולה. אבל כולם, בצדק, רוצים לדעת עד כמה קרובים? האם כדאי לקנות כרטיס טיסה לאומן, לדוגמא? בנימין אמר לי שכדאי לחכות ולהתפלל. הוא גם לא יודע בדיוק מתי יתחיל הבלאגן הגדול בעולם. אין על מי לסמוך ואין למי לפנות. רק לקב"ה


י' אב

אתמול, פעם הראשונה שבאמת בכיתי על חורבן המקדש. פתאום עכשיו אחרי שלמדתי כל כך הרבה דברים על אהבת ה' ואהבת עם ישראל, פתאום התחלתי להבין את האמת ורק עכשיו יכלתי באמת להתגעגע לבית המקדש. לא הבנתי לפני כן איך אפשר באמת להתגעגע למשהו שאנחנו לא זוכרים ולא מבינים? איך אפשר לבכות על זה? עכשיו הבנתי קצת

ורק אתמול שמעתי על המעשה של היהודי שהעובד שלו שכנע אותו לעזוב את אשתו כדי שהוא - העובד יוכל להתחתן עם אשתו וכו, שזה אחד המעשים שהובילו לחורבן בית המקדש. רק לשמוע את המעשה גרם לי כל כך לרצות לבכות ולבכות. ה' ישמור! איך יהודים יכולים להיות כל כך רשעים? אבל אז חשבתי על כל הדברים שראיתי לאורך השנים ואפילו התחרטתי יותר על כל העבירות שלי. אנחנו לא יודעים עד כמה אנחנו פוגעים באנשים וכמה הקב"ה בוכה על הצער שאנו גורמים אחד לשני. ה' ישמור

כ"ה אב

עוד מעט מתקרב ר"ח אלול. האוטיסטים אומרים שהשנה אדום תחרב. מובן לכולם שזה אומר שזה ערב ר"ח האחרון שאפשר לעשות תפילות יום כפור קטן, נכון? אז בואו אחיי ואחיותי, הצטרפו אלינו בכותל ובואו נפרוץ את שערי שמים ביחד. מי שלא עושה את זה עכשיו כל כך יתחרט אח"כ וחבל עליו ועל כמה שהוא יכל לעלות ברוחניות ובדרגות. אגב, אשמח לשמוע מכם אז אל תתביישו וכתבו בסוף העמוד ב
comments


ח אלול
הקב"ה מראה לנו בתקופה זאת, בין השאר, כמה מעט אנחנו יודעים על התכנונים שלו והנהגתו. מצד אחד אנחנו יודעים שאנחנו ממש בסוף הגלות, מצד שני, לא רואים אנשים רצים לרחוב וצועקים בפאניקה ועושים תשובה וכל מיני שינויים דרסטיים כמו לשרוף את הפאות וכל הבגדים הלא צנועים בחנויות במרכז העיר ואפילו בגאולה. מוזר. האם באמת הכל יקרה בדקה האחרונה? יום לפני ראש השנה אולי? אני רוצה לעשות כנסים וכל מיני אבל מי יקשיב לי? אף אחד לא בפאניקה כי אף אחד לא קולט שאם הוא לא יעשה תשובה אמיתית עכשיו, , או שהוא אבוד, ח"ו, או שהוא יתחרט ויבכה בעולם הבא על כל הזמן שבזבז כשיכל לעלות דרגות רוחניות. ה' תרחם עלינו ותפתח לנו את העיניים!

טז אלול
יהודים יקרים, כמה קצת אנחנו מבינים על דרך ה' ובכל זאת ה' מצפה שנבטח בו בלב שלם ובאמונה שלימה. זה דבר לא פשוט וברור שבלי להתפלל על זה, לא נצליח להגיע לדרגה של אמונה כזאת בחיים. הקב"ה אומר "שובה אלי ואשובה אליכם" ואנחנו אומרים לו "השיבינו ה' אליך ונשובה" אז איך זה הולך? אז ככה: הקב"ה מסכים איתנו שאנחנו לא יכולים להתגבר על היצר הרע לבד ואנחנו לא יכולים לקבל אמונה לבד ולכן הוא רוצה שנתפלל על זה ולא להתייאש, כי רק על ידי זה נוכל להגיע לדרגות הרוחניות ולהבנה שיעזור לנו באמונה וכו. ב"ה קיבלתי היום תגובה מיהודי יקר ששואל אחת מהשאלות המוכרים ביותר שזה על השואה הנוראה שהיתה. אז קודם כל צריך להבין שמה שלנו נראה כדבר איום ונורא זה לא תמיד בדיוק המצב. לדוגמא, הנשמה , שהיא יודעת הכל על דרך ה', מה מצפה לנו בעתיד, בעולם הבא, מה עברנו וכמה נפלא האמת של הקב"ה, יודעת גם שהסבל שאדם עובר בגיהינום או אפילו בעולם הנשמות אם הוא לא הצליח להתקרב לה' ולהשלים את התיקון שלו, זה פי מיליון יותר גרוע מכל סבל שאדם יכול לעבור בעולם הזה כולל הפראיות ושחיתות של הנאצים ימך שמם. רבי נחמן מברסלב אמר שדקה אחת בגיהינום זה יותר כואב מכל חיי סבל שאדם יכול לעבור בעולם הזה. אז זה קודם כל. ומזה אנו מבינים שפשוט אין לנו כל השגה או הבנה בעינין הזה. בנוסף, האוטיסטים הסבירו שבגלל ההרס ליהדות שתנועת ההשכלה גרמה באירופה, שכמעט בקושי ונשארו בימים האלו יהודים שומרי מצוות, זה הוביל לשואה. ואני תמיד הרגשתי בלבי שהרפורמים של תנועת ההשכלה, כל כך רצו להיות כמו הגויים והלשינו על יהודים דתיים ובאמת עשו מעשים נוראים בעצמם - אח אל אח, ה' ישמור, הם כל כך רצו להיות כמו הגויים שה' היה חייב להראות להם ולדורות אחרי מי הם באמת הגויים ולמה הם מסוגלים. זה מתוך לבי. אבל, שוב פעם, הנקודה היא שאנחנו חושבים שלמות זה דבר כזה נורא, ולעבור צער ויגון בעולם הז ה אבל באמת הצער הגדול ביותר נגרם לאלו שלא מתקרבים לה' כשהם פה. ואני רוצה להפנות אתכם לסרט שנמצא בלינק הבא:

b-h.org.il/home_v_chotam.asp

זה עוזר לנו להבין קצת יותר מה קורה בעולם האמת, עולם הנשמות ומראה לנו כמה שאנחנו לא מבינים מה באמת לטובתינו וכמה שה' אוהב אותנו באמת. כדאי גם לקרוא שוב את המסר האחרון של גליה
http://www.dani18.com/index.php?show=PEREK71H

טו תשרי

חברי היקרים, אני לא כותבת כל שבוע כמו שהבטחתי אך זה מכיוון שאני לא יודעת אם מישהו קורא את זה או לא... אם אתם כן קוראים אנא שלחו לי הודעה ואעדכן בכל זאת בשמחה רבה. היום מישהו אמר לי שהוא שמע מהאדמור מבעלז שהוא אמר שהמצב הפיננסי בעולם יחזור למצב נורמלי עוד 3 חודשים. זה היה נשמע לי מאוד מאוד מוזר. שאלתי מישהי שהבת של אחד מהחסידים של האדמור והיא אמרה שזה לא הגיוני כי אם הוא היה אומר את זה החסידים שלו היו יודעים מזה קודם. לא רק זה, היא ספרה לי שכשבאו אליו ארגונים של חסד לבקש כסף, בגלל שהמצב הכספי כל כך גרוע הוא ביקש מהם לחזור אליו בפסח הבא ואמר שאז הכל יהיה יותר טוב. בקיצור, אמנם הלב שלי ירד בהתחלה אבל עוד לפני שהתייעצתי איתה בנושא, חשבתי לעצמי שזה עוד הסתרה של הקב"ה. כשהדולר עולה אנשים מפסיקים לעשות תשובה ולעבוד על עצמם וכשזה נופל הם שוב משתדלים. הקב"ה רוצה עכשיו לבחוון אותנו ולראות מי באמת עם כל הלב רוצה לחיות בעולם של אמת - בימות המשיח
תתכוננו
חג שמח

No comments: